Toidusektori tootearenduspäevad 2020

Loading Sündmused

Toidusektori tootearenduspäevad 2020 konverentsi sisu ja ülesehitus

 

Toimumisaeg: K 16. detsembril

Korraldaja: Eesti Toiduainetööstuse Liit

Läbiviija: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Toimumiskoht: Veebis Zoom platvormil

Tootearenduspäeva moderaator on Kaur Orgusaar, Eesti Kaubandus Tööstuskoja kommunikatsioonijuht

 

Arvestades toidutööstuste olulist rolli ja meid ümbritsevat keskkonda seoses koroonaviiruse levikuga ning Terviseameti soovitustega, oleme Tootearenduspäevi läbi viimas ainult virtuaalsena s.t. ilma osalejateta saalis.

 

NB! Osaleda saavad ettevõtted, kelle põhitegevusalaks on toidu tootmine või töötlemine (v.a kalatoodete tootmine)

 

Osalemine Tootearenduspäevadel on TASUTA, aga väga oluline on registreerimine SIIN

 

Teine Tootearenduspäev

Kolmapäev, 16. detsember 2020 

Zoom platvormil 

 

9.45-10.00 Registreerimine ja veebiseminariruumi avamine

10.00- 11.15  Luksusbrändikultuur: kuidas anda oma brändile hing, Klaus Heine, koolitaja ja konsultant,  1,67 akadeemilist tundi

(brändikultuuri lõuendi ja tippklassi kaubamärkide juhtumianalüüside põhjal saavad osalejad teada mitmetest uutest viisidest, kuidas oma brändi tähendusega toetada näiteks kaubamärgi vaimsuse, kaubamärgi filosoofia, kaubamärgi ideoloogia, kaubamärgi väärtuste, kaubamärgi päritolu, kaubamärgitraditsioonide jms kaudu. See sessioon on pidev muutus õppimise ja tegemise vahel: kõiki võimalusi tutvustatakse ja arutatakse juhtumiuuringuga – siis osalejad lähevad tagasi oma meeskondadesse ja rakendage õpitut oma brändile)

11.15 -11.30 sirutuspaus

11.30 – 12.55 Isiksuspõhine luksusbränd: kuidas oma brändi elavaks muuta Klaus Heine, koolitaja ja konsultant,  1,89 akadeemilist tundi

(Kuidas rakendada Carl Jungi arhetüüpide uurimist brändidele, kuidas varustada brände isiksuseomadustega – nende inimlikuks muutmiseks – eeltingimus tihedate tarbijasidemete ja “irratsionaalse” kaubamärgilojaalsuse jaoks; praktilises osas kasutavad osalejad brändi isiksuse loomiseks kirjeldamiseks brändi isiksuse dimensioone

12.55 – 13.00- Sirutuspaus

13: 00-13: 30 Kokkuvõte: peamised õpitud õppetunnid ja edutegurid brändi arendamisel Klaus Heine, koolitaja ja konsultant,  0,67 akadeemilist tundi

(avatud arutelu selle kohta, kuidas rakendada kaubamärgi kontseptsioone osalejate kaubamärkidele).

Teemad, mida käsitletakse:

– enesereflektsioon õpitu baasil

13.30-13.45 Lõunapaus

13.45-14.30 Mida tähendab tulla turule uue premium segmenti kuuluva tootega? Liviko ja Crafters Gin lugu (1 akadeemiline tund)

Liviko ekspordi ja turundusmeeskonna esindaja (täpne esineja kinnitamisel)

14.30- 15.15 Kuidas tootearenduse protsessi uudseid lahendusi kaasata, BugBoxi näitel (1 akadeemiline tund)

Erlend Sild, BugBox asutaja ja juht 

15.15-16.00 Missugused on Saksa tarbija toidueelistused? (1 akadeemiline tund)

Markus Reichel, DREBERIS omanik ja tegevjuht

 

Teemad, mida käsitletakse:

  • Toidueelistuste kujundamine osana elustiili arendamisest
  • Metatrendid Saksamaa toiduturul
  • Kliendi segmenteerimine: demograafilised, sotsiaalsed ja majanduslikud mõjud
  • Toidueelistuste väljatöötamine peamistele kliendigruppidele
  • Väljavaade: Corona-järgne maailm?

16.00 Tootearenduspäeva lõpp

Pärast Tootearenduspäeva lõppu on osalejatel võimalus saada individuaalset nõustamist rahvusvahelise konsultandiga (maksimaalselt 45 minutit) saamaks tagasisidet nende enda tootearenduse ideedele/projektidele/protsessidele.

Tootearenduspäeva moderaator on Kaie Tropp, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja eksporditeenuste koordinaator

Tootearenduspäeva pikkus: 7,23 akadeemilist tundi, millest kaks ja pool tundi on praktilisi harjutusi

 

Pärast Tootearenduspäeva lõppu on osalejatel võimalus saada individuaalset nõustamist rahvusvahelise konsultandiga (maksimaalselt 45 minutit) saamaks tagasisidet nende enda tootearenduse ideedele/projektidele/protsessidele.

Tootearenduspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:

-Tootearendus luksusbrändide segmendis ja mida on sealt õppida toidusektoril

-Praktilised tööriistad, mida kasutada premium– brändide lugude jutustamise ja tootearenduse läbimõeldud seostamiseks

-Mida tähendab tulla turule uue premium segmenti kuuluva tootega?

-Tootearenduse protsessi uudsed lahendused

-Tarbijate toiduharjumused Saksamaal

 

ESINEJATE TUTVUSTUSED: 

Klaus Heine, koolitaja ja konsultant

Klaus töötab Shanghai ja Pariisi emlyoni ärikoolis turundusprofessorina ning aitab ettevõtjatel ehitada kõrgema eesmärgiga tippklassi kaubamärke. Ta on töötanud ja teinud koostööd paljude tippklassi kaubamärkidega, alates Hermèsist, Diorist, Louis Vuittonist, Montblancist kuni spetsialiseeritud kaubamärkideni nagu Bollinger, Breguet, Gaggenau, Hasselblad, Jaeger-LeCoultre ja Berliini KPM. Tema peamine huvi on kaubamärgi tähenduse loomine, brändile hinge ja isikupära andmine.

 

Markus Reichel, DREBERIS konsultant

Markus on lõpetanud matemaatika ja doktorikraadi majanduses. Alates 1995. aastast osaleb ta rahvusvahelistel turulepääsu- ja investeerimisprojektides. Ta töötas välja väärtuspõhise innovaatilise rahvusvahelistumise meetodi. Osa tema projektidest on põhjalik arusaamine vastavate turgude turusuundumustest. Ta aitas kaasa mitmesugustele toidusektori turule sisenemise ja innovatsiooni projektidele. Ta on rahvusvahelise konsultatsioonifirma DREBERIS omanik ja tegevjuht, kellel on kontorid Saksamaal, Poolas, Šveitsis ja Ukrainas ning mis viis ellu rahvusvahelisele turule sisenemise projekte kõikidel mandritel.

Birgit Karus
Birgit on sotsiaalmeedia turunduse ekspert ning Baltikumi fookusega turundusagentuuri NOH Production asutaja. 4 aasta jooksul on nad aidanud mitmeid tuntud ettevõtteid nagu Gustav, Estover, Positivus festival jpt. Rohkem infot tema tegemiste kohta leiab kodulehelt www.nohproduction.eu

 

Erlend Sild, ettevõtja

Erlendil on pikaaegne kogemus rahvusvahelistes ettevõtetes (Beiersdorf, tesa A/S, Henkel) nii müügi- kui turundusjuhina. Ta juhtis aastaid maailma ühe suurima laevanduskontserni COSCO Eesti agentuuri ning töötas hiljem nende piirkonna peakontoris Helsingis. Lisaks kogemusele FinanceEstonia valdkonnajuhina on ta nüüdseks käivitamas ühte maailmamuutvat start-up’i, mis arendab söödavate putukate masskasvatustehnoloogiat ja nendest kõrgekvaliteetse biomassi tootmist. Bugbox on kõrge kasvupotentsiaaliga ettevõte, mis keskendub putukatootmise masstootmise lahendustele. Kaasaegne ja uuenduslik tehnoloogia on üks selle märksõnu. Tulevikutoit teine.