Toidusektori tootearenduspäevad

Loading Sündmused
sündmus on möödas

Toimumisaeg:  27. november (ja 30 oktoober)

Läbiviija: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Toimumiskoht: Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn)

 

Huvi korral palume registreeruda SIIN . On võimalik registreeruda ühele päevadest või mõlemale.

 

Osalemine koolitusel on TASUTA, aga väga oluline on registreerimine!

NB! Osaleda saavad ettevõtted, kelle põhitegevusalaks on toidu tootmine või töötlemine (v.a kalatoodete tootmine)

 

27. november 2018

 

9.30-10.00 Registreerimine ja hommikukohv

10.00- 13.00  Tootearendus ja sisenemine rahvusvahelistele turgudele (4 akadeemilist tundi)

Maarit Ahola, vanemkonsultant (toidusektori ettevõtete rahvusvahelistumine), (sisaldab praktilisi harjutusi osalejatele 1 akadeemiline tund)

Teemad, mida käsitletakse:

–           Tootearendus ja eksport – kuidas Soome toidutootjad on leidnud uusi turgusid

–           Näited ettevõtetest, kes on pidanud oma ekspordistrateegiat muutma, kuna on selgunud, et uue turu vajadused on teised kui koduturu. Mitmed näited on ettevõtetest, kes on laienenud Aasia turgudele.

–           Praktilised tööriistad, mida kasutada sisenemaks uutele turgudele ja kohandamaks tooteid neile turgudele

Maarit on töötanud Soome toidusektori ettevõtetega alates aastast 1985, peamiselt Finpros. Ta on aidanud kaasa Soome toidu ekspordile 90ndatel ja viimased 17 aastat nõustanud Soome toidusektori ettevõtteid laienemisel rahvusvahelistele turgudele. Ajavahemikus 2004-2006 töötas Maarit Hongkongis Finpro Southern China Trade Centeris ja tunneb seetõttu Hiina ja Aasia toiduturgu. Hongkongist naastes jätkas ta töötamist Soome ettevõtetega arendamaks nende rahvusvahelist äri mitmes erinevas projektis: äriplaanid, turundus, T & A, välistarnijate ja -partnerite otsing eri riikidest jne. Ta on andnud mitmeid loenguid, koolitanud ettevõtteid, korraldanud Soome ettevõtete gruppidele äriarendusprojekte. Aastatel 2014-2016 töötas Maarit konsultatsioonifirmas Fintra ja alates 2017. aastast töötab ta vabakutselise konsultandina. Maaritil on magistrikraad toitumisõpetuses (sh keemia, mikrobioloogia, toiduteadus), samuti Euroopa diplom rahvusvahelises turunduses ja ta on õppinud sotsioloogiat, sotsiaalset antropoloogiat ja äriarendust.

13.30-13.45 Lõunapaus

13.45-14.30 Mida tähendab tulla esimesena turule uue tootega? (1 akadeemiline tund)

Katrin Kull, Dreamers reklaamibüroo juht

Katrin Kull on alates 2002.aastast reklaamibüroo Dreamers juht ja strateegiajuht. Ta on teinud brändide arendust mitmetele ettevõtetele, nende seas on olnud ka hulgaliselt toidusektori kliente. Katrin Kullil on Tallinna Tehnikaülikooli magistrikraad ärikorralduses ning omandamisel doktorikraad.

14.30- 15.15 Ettevõtte Sangaste Linnased kogemus  toodete arendamisel (1 akadeemiline tund)

Pille Pokk, ettevõtte tegevjuht

Ettevõttest Sangaste Linnas. Kuidas tootearendusprotsess toimib, sellest praktik räägibki.

15.15-16.00 Praktiline harjutus (1 akadeemiline tund)

16.00 Koolituspäeva lõpp

 

Pärast koolituspäeva lõppu on osalejatel võimalus saada individuaalset nõustamist rahvusvahelise konsultandiga (maksimaalselt 45 minutit) saamaks tagasisidet nende enda tootearenduse ideedele/projektidele/protsessidele.

Koolituspäeva moderaator on Liisi Kirschenberg, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja eksporditeenuste koordinaator

MAK_logo