Loading Sündmused

« Kõik Sündmused

Koolitus: Toidusektori tootearenduspäevad 2024 – I Tootearenduspäeva sisu ja ülesehitus

9. mai 09:30 - 15:45

Toimumisaeg: N 9. mai

Läbiviija: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda

Toimumiskoht: Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn) ja veebis ehk üritus toimub hübriidversioonina

Tootearenduspäeva moderaator on Piret Potisepp Eesti Kaubandus-Tööstuskoja teenuste direktor

 

Osalemine Tootearenduspäevadel on TASUTA (Kui ettevõttel on piisavalt vähese tähtsusega abi (VTA) jääki), aga väga oluline on registreerimine SIIN

Eesti Toiduainetööstuse Liit korraldab ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda viib läbi Tootearendupäevade 2-päevase koolituse, mille eesmärgiks on koolitada ettevõtteid tootearenduse valdkonnas ja aidata seeläbi nende toodete konkurentsivõimet tõsta.

 

Esimene Tootearenduspäev

  1. mai 2024

Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn) ja veebis.

9.30 – 9.50 Registreerimine ja kogunemine/Veebis osalejatele sisselogimine ülekandelingile eelneva registreerimise alusel (Link saadetakse 2 päeva enne tootearenduspäeva toimumist registreerimise kinnitusega koos emailile ainult neile, kes on märkinud, et osalevad veebi vahendusel).

9.50- 10.00 – Tervitussõnad ja sissejuhatus päeva moderaatori poolt

10.00- 10.45 Ootused tootearendajatele tippjuhtide vaates – minu kogemus külalisjuhina eri suurusega ning arengujärguga ettevõtetes (1 akadeemiline tund)

Liina Kähri, Külalisjuht OÜ

Liina on turundusmaastikul toimetanud juba üle 20 aasta olles vastutav nii jae-, horeca– kui ka ekspordi turunduse eest. Peale koduturu on ta turundusteel sammunud ka Baltikumi, Skandinaavia, Hong-Kongi ning teiste eksportriikide radadel. Paar aastat tagasi otsustas Liina teha karjääris kannapöörde ning nüüdsest on tal oma ettevõte (www.kylalisjuht.ee), millega tutvustab Eestis sellist uudset ja paindlikku töövormi nagu külalisturundusjuhtimine või i.k visiting CMO või interim juhtimine (heal lapsel palju nimesid). Mis on peamised ootused juhil tootearendajale on küsimus, millele Liina püüab vastata.

Ettekandes räägitakse järgmist:

  • mis on peamised ootused tippjuhilt tootearendajale
  • kuidas tootearendajana tippjuhiga ühte keelt kõnelda?
  • Kas ja kuidas saada tippjuht tootearendusmeeskonna veduriks?

10.45- 12.15 Praktiline ülesanne- kuidas tootearendaja profiili tänapäevaste nõuetega vastavuses hoida? (2 akadeemilist tundi, täismahus praktilised ülesanded)

Praktilises ülesandes on fookuses teenuse disain. Osalejad saavad proovida erinevaid tööriistu ning seejärel hinnata nende sobivust oma organisatsiooni ja kohandamist igapäevatöösse.

Katrin Koit, disainikonslutant

Katrini rahvusvaheline disainikonsultandi karjäär on 15 aasta jooksul kasvanud äriarenduse ekspertiisiks, kuna disaini roll ettevõtte edus on järjest olulisem. Kliendid ootavad organisatsioonidelt järjest rohkem enda väärtuste ja eesmärkide esile toomist toodetes ja teenustes ning disainmõtlemine pakub selleks suurepäraseid vahendeid. Hetkel aitab Katrin ettevõtetel edukaid tooteid ja strateegiaid luua ning õpetab TalTechi “Design and Technology futures” programmis teenuste ja protsesside disaini.

12.15-12.45 Lõunapaus

12.45-13.15 Kogemuslugu: Kuidas luua tootefotosid, mis paneksid mõtte tööle nii tootearendajal kui tarbijal?

Maria Tyutina, juhatuse liige, Videojäädvustused OÜ (1 akadeemiline tund)

Maria on tootefotode ning videote loomisega kokku puutunud vaatamata oma noorele eale juba aastaid. Ta on videograafi töö detaile õpetanud Tallinna Majanduskoolis sadadele noortele turundusentusiastidele ning lisaks sellele on ta kirglik fotograaf. Tema tootefotod on silmailuks nii tarbijale kui tootearendajale. Kuidas aga selliste fotodeni jõuda? Just sellele saabki vastuse tema kogemusloos. Tutvu tema taustaga LinkedInis SIIT

13.15 -14.00 Mikrokogukonnad: mis need on ja mis kasu neist tootearendajale? (1 akadeemiline tund)

Maria Murumaa-Mengel, Tartu Ülikool

 

14.15-15.45 – Praktiline ülesanne- kuidas online’is oma tooteidee otsustajatele maha müüa? (2 akadeemilist tundi, täismahus praktilised ülesanded)

Anu Tähemaa, koolitaja ja esinemistreener

Anu Tähemaa on värvika taustaga online-koolitaja. Ta on seotud muusika ja etenduskunstidega läbi mitme rolli olles ühtaegu nii looja kui esineja, korraldaja kui ka juht. Iga läbitud etapp, olgu tegu muusika, teatri, filmi, tantsu või rahvusvahelise festivalide maailmaga, on andnud kordumatu kogemuse esinejana, koolitaja ja kõnelejana. Nii on ta võimeline loovalt inspireerima neid, kes on oma eesmärkide saavutamise teel. Märksõnadeks organisatsioonikultuur, kommunikatsioon ja läbipõlemise ennetustöö.

15.45. Koolituspäeva lõpp

Koolituspäeva moderaator on Piret Potisepp, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja teenuste direktor

Piret Potisepp töötab Eesti Kaubandus-Tööstuskoja teenuste osakonna juhina. Tal on laialdased rahvusvahelised kogemused kolmest maailma regioonist (Euroopa, Aasia, Lõuna-Ameerika). Eelnevalt on ta töötanud Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis ning mitmetel ametikohtadel era- ja kolmandas sektoris. Kõigis ametikohtades on ta kasutanud lugude jutustamise meetodit: et esmalt uued projektid organisatsiooni siseselt otsustajatele sõna otseses mõttes maha müüa ning seejärel juba klientidele neid pakkuda.

Täpsem info: https://www.linkedin.com/in/piretpotisepp/

 

Koolituspäeva pikkus: 7 akadeemilist tundi, millest 4 tundi on praktilisi harjutusi

Koolituspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:

–           Tippjuhi ootused tootearendajale

–           Sisekommunikatsiooni tööriistad tootearendaja käsutuses

–           Kuidas sünnib hea tootefoto ning kuidas tootearendaja saab oma töös seda kasutada

–           Näited ja näpunäited – kuidas Eesti brändi Hiina turule viia?

–           Praktilised teadmised online ettekannete tegemisest ja kuidas tootearenduse ideid ekraani vahendusel esitleda

 

Koolitus toimub MAK meetme “Teadmussiirde ja teavituse raames, toetab Euroopa Liit.

Täienduskoolitus on sihtrühma kuulujale tasuta, kui ettevõttel on piisavalt vähese tähtsusega abi (VTA) jääki. Koolitusel osalemine on vähese tähtsusega abi.

Täienduskoolituse puhul toetatakse (sihtrühma kuuluvad) põllumajandustoodete tootmise, töötlemise või turustamisega, põllumajandustoodetest mittepõllumajandustoodete töötlemisega, sealhulgas toidu valmistamise või töötlemisega,  seotud või nimetatud tegevusega tegelevat füüsilisest isikust ettevõtjat ja tema töötajat, eraõigusliku juriidilise isiku osanikku, aktsionäri, liiget, juhtorgani liiget ja tema töötajat ja toidu valmistamise või töötlemisega tegelevat avalik-õigusliku juriidilise isiku juhtorgani liiget või töötajat.

MAK_logo