Tootearenduspäev toidusektorile
3. detsember 09:30 - 16:15
TasutaOsalemiseks täida registreerumisvorm hiljemalt 21. november 2025: Tootearenduspäev toidusektorile | Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Ürituse lühikirjeldus
Koolituse eesmärk on toetada toiduainetööstuse ettevõtteid tootearenduse võimekuse kasvatamisel, et tagada nende konkurentsivõime nii siseturul kui rahvusvahelisel areenil. Osalema on oodatud ettevõtete tootearendajad, turundusjuhid, kvaliteedijuhid ja ekspordijuhid.
Koolitusel tuleb juttu innovatsioonist toiduainetööstuses, samuti tutvustatakse tarbimispsühholoogia põhimõtteid ja nende mõju tootearendusele. Otsitakse vastust küsimusele: kuidas tabada trende koostöös Eesti teadlastega? Sellele järgnevad kaks kogemuslugu Eesti ettevõtetelt, kes jagavad oma praktilisi õppetunde ja edulugusid tootearendusprotsessis. Päeva lõpuosas käsitletakse toidu reformuleerimise teemat. Koolitus kulmineerub paneelaruteluga, kus arutletakse, kuidas arendada tooteid, mis on edukad ka välisturgudel ning kuidas muuta tootearendus rahvusvahelise edu võtmeks.
Ajakava:
09.30 Kogunemine ja hommikukohv
09.50 Tervitussõnad ja sissejuhatus moderaatori poolt
10.00 Innovatsioon toiduainetööstuses, välislektor Mike Southon, 2 akadeemilist tundi, millest 1 akadeemiline tund on praktilisi harjutus, inglise keeles.
Eesti on kõige ettevõtlikum riik maailmas. Siin on rohkem ükssarvikuid ehk miljardilise väärtusega ettevõtteid elaniku kohta kui kusagil mujal. Eesti on maailmas esirinnas IT lahenduste poolest. See ettekanne näitab, kuidas uuenduslikkuse võlu saab edukalt laiendada ka Eesti toidusektorisse.
Mike näitab, kuidas võtta uuenduslikke ideid — nii ettevõtte seest kui väljast — ja arendada neist tugevaid ärimudeleid, pidades samas alati silmas praktilisi ja regulatiivseid aspekte. Ta selgitab, kuidas viia parimad ideed kiiresti turule, raiskamata liigset aega nendele, mis mingil põhjusel ärilist edu ei saavuta. Selle tulemus ei ole ainult suurenenud tulud, vaid ka motiveeritud ja rahulolev töökeskkond, kus uusi ideid julgustatakse ja kõik tunnevad end organisatsiooni kasvu osalisena. Mike’il on ainulaadsed teadmised nii kliendi kui ka töötaja psühholoogiast — sellest, mis inimesi ärilises edus tegelikult motiveerib.
11.30 Tarbimispsühholoogia: millega tuleb arvestada tootearenduses? Dr. Ivar Soone (Ph.D.), psühholoog, ökonomist, teadlane, koolitaja, 1 akadeemiline tund
Ettekandes annab Ivar ülevaate sellest, mis, miks ja kuidas tarbija otsustab. Miks tarbijale üks asi meeldib, mis alustel ta otsustab ja oma valikuid teeb. Ettekanne aitab mõista tarbimiskäitumise mõju ja psühholoogilisi mustreid. Tarbijakäitumine on muutumas – ja mitte ainult hindade tõttu. Kui tahad täna edukalt oma tooteid müüa, tuleb mõista, kuidas inimesed otsustavad, miks nad valivad just selle toote ja millal nad lihtsalt loobuvad.
12.15 Lõunapaus
13.00 Kuidas tabada trende koostöös Eesti teadlastega?, Rain Kuldjärv, TFTAK, funktsionaalsete toitude ja jookide suunajuht, 1 akadeemiline tund
Rain räägib trendidest toiduainesektoris ning toob praktilisi näiteid, kuidas TFTAK on neid koostöös Eesti ettevõtetega ellu viinud. See avab ka teema, kuidas teadlastega koostööd teha. Lisaks räägib ta turundusest ja toob näiteid ühisturundusest ettevõtetega.
13.45 Ettevõtte Kulinaaria OÜ kogemuslugu tootearenduses, Merje Kips, tegevdirektor, 0,66 akadeemilist tundi
14.15 Planeet Ruhnu kogemuslugu tootearenduses, Mihkel Urmet, 0,66 akadeemilist tundi
Mihkel räägib ettekandes oma praktilisest kogemusest, tootearenduse teekonnast, nii ebaõnnestumistest kui ka kordaläinud valikutest. Planeet Ruhnu on välja arendanud vetikagini, mis on toodetud Ruhnu saare ümber kasvatatud vetikatest.
14.45 Kohvipaus
15.00 Toidu reformuleerimine, Kristel Vene, vanemlektor, Tallinna Tehnikaülikool, 0,66 akadeemilist tundi.
Ettekandes annab Kristel Vene ülevaate toidu reformuleerimise olulisusest tänapäeva toidutööstuses.
15.30 Paneelarutelu: Kuidas arendada tooteid, mis müüvad ka piiri taga? – Tootearendus kui rahvusvahelise edu võti, 1 akadeemiline tund
Paneelaruetlu fookuses on kuidas seada tootearenduses sihid nii, et need toetaksid ettevõtte kasvu eksporditurgudel? Millised on olulised erinevused siseturu ja välisturu ootustes, kuidas kohandada tooteid erinevatele turgudele ja mida arvestada turundusstrateegia sidumisel tootearendusega?
16.15 Koolituspäeva lõpp
*korraldajal on õigus teha muudatusi seminari ajakavas
Sündmuse link ja täpsem info lektorite kohta: Tootearenduspäev toidusektorile | Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Koolitus on tasuta ja sellest võivad osa võtta kõik huvitatud isikud. Osalemine on vähese tähtsusega abi (VTA), abisumma ühe osavõtja kohta arvutatakse osavõtjate lõpliku arvu järgi, kuid see ei ületa 100 EUR.
Ettevõtte esindajana osalejale on infopäev tasuta, kui ettevõttel on piisavalt vähese tähtsusega abi (VTA) jääki. Ettevõtja peab pidama tekkepõhist arvestust VTA kasutamise üle. VTA vaba jääki saab kontrollida ka veebilehelt https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused-kinnisvara/riigiabi
Üritus viiakse läbi „Põllumajanduslike teadmiste ja innovatsiooni süsteemi“ (AKIS) raames. Kaasrahastanud Euroopa Liit.
Lisainfo:
Merit Fimberg-Espuch
Projektijuht, Eesti kaubandus-tööstuskoda
+372 604 0066
