Euroopa Liidu põllumehed saavad 111 miljonit eurot uutele turgudele minemiseks

Euroopa Liidu põllumehed saavad 111 miljonit eurot uutele turgudele minemiseks

Maaeluministeerium
PRESSITEADE
10.02.2016

Euroopa Liidu põllumehed saavad 111 miljonit eurot uutele turgudele minemiseks

Euroopa Komisjon avas teavitus- ja müügiedendusmeetme, millega toetab 111 miljoni euroga põllumajandustoodetele uute turgude leidmist. 

„Euroopa Liidu põllumehe jaoks on praegu üks põletavamaid probleeme oma toodangule turu leidmine. Käivitunud 111 miljoni euro suuruse meetme fookus on väljaspool Euroopa Liitu toodangule turu otsimine, kuna ühisturul on paljudes sektorites ületootmine,“ ütles maaeluminister Urmas Kruuse.

„Eesti toodab mitmeid põllumajandussaadusi üle oma isevarustatuse taseme ning eriti alates Venemaa poolt kehtestatud sanktsioonidest on tugevalt päevakorral uute turgude leidmine. Seepärast oleks Eesti ettevõtjatel väga mõistlik toetust taotleda,“ rääkis Kruuse. „Varasemate programmide puhul on meie taotlused võrreldes lähiriikidega jäänud pigem tagasihoidlikuks.“

111 miljonist eurost on 30 miljonit eurot eraldatud vaid sealiha ja piimasektori projektidele. „Sealiha eksporti piirab praegu osaliselt sigade Aafrika katk, kuid pikemas plaanis tuleb ka meie toodetud sealihale leida uusi turgusid. Piimasektoril sellised takistused puuduvad,“ ütles Kruuse.

2016. aastal on teavitus- ja müügiedendusmeetme Euroopa Liidu poolne kaasrahastamise eelarve 111,3 miljonit eurot. Kolmandate riikide turule sihitud programmide puhul katab Euroopa Liit 80% kuludest, 20% on taotleja enda kanda.

Taevitus- ja müügiedendusmeetme taotlusvoor on avatud kuni 28. aprillini 2016. Lisainfot taotlusvooru kohta leiab
http://ec.europa.eu/agriculture/promotion/index_en.htm
http://ec.europa.eu/chafea/agri/index_en.html

TAUSTAKS
Euroopa Liitu kuulumise jooksul on Eesti ettevõtjad ja põllumajandusorganisatsioonid teinud EL promotsioonimeetme raames viis programmi kogumaksumusega 1,9 miljonit eurot, millest Eestist väljapoole on olnud suunatud üks programm. Lähiriikidest on viimastel aastatel promotsioonimeetme võimalusi väga aktiivselt kasutanud Leedu, kelle toidusektori organisatsioonid on saanud rahastuse kokku kümnele projektile kogumaksumusega 25 miljonit eurot. Sihtturgudeks on Leedu projektidel olnud näiteks Hiina, USA ja Lähis-Ida.

Vaata ka temaatilist Maablogi postitust.

Teate edastas:

Kristo Mäe
Maaeluministeerium
avalike suhete osakond
tel 5558 8166
press@agri.ee

2016-02-10T10:00:00+00:00Kolmapäev, 10. veebruar, 2016|Uudised|