Loading Sündmused
Sündmus event on möödas

Koolitus “Tõhus turundus” on üks osa programmist Ekspordivägi, mille eesmärk on kasvatada toidusektori rahvusvahelise müügi teadmisi ja oskusi. “Tõhus turundus” koolitusprogramm on kuuepäevane ettevõtetele suunatud täiendkoolitus, mis on kombineeritud ettevõtete juhendamisega, et koolitusel õpitu saaks parimal moel ellu viidud. Oleme “Tõhusa turunduse” koolitusse valinud täna toidusektori jaoks kõige olulisemad teemad, millele toetudes saavad ettevõtjad aru, kuhu oma turunduse fookus panna ja kuidas seda tulemuslikult ja tõhusalt teha.

 

Sihtrühm

Täiendkoolitus on mõeldud põllumajandustoodete tootmise ja töötlemise, põllumajandusmaa hooldamise, põllumajandustoodetest mittepõllumajandustoodete töötlemise või metsa majandamisega tegelevale füüsilisest isikust ettevõtjale ja tema töötajatele ning eraõigusliku juriidilise isiku osanikele, aktsionäridele, liikmetele, juhtorgani liikmetele ja tema töötajatele.

 

Peale programmi läbimist

  1. teavad osalejad
  • Mis on turundus ja millega arvestada turunduse planeerimisel;
  • kuidas turundada oma toodet jaeketis;
  • mis on neuroturundus ja kuidas seda kasutada oma kommunikatsioonis;
  • kuidas influencereid kõige mõjusamalt turunduses kasutada;
  • kuidas lojaalsusturunduse põhimõtteid kasutada
  • kuidas koostada turundusplaani.
  1. suhtuvad osalejad turundusse kui süsteemsesse protsessi,
  2. On koostanud tõhusa turundusplaani.

 

Koolitusprogrammi sisu ja teemad:

I moodul: Turunduse alused. Edutegurid toidusektori turunduses. Sihtgruppide määramine. Tõmberaadius. Turunduse planeerimise põhimõtted. Kommunikatsiooni intensiivsus vs usaldus. Kampaaniate loomise põhimõtted.

II moodul: Turundus poes. Kuidas ketti oma toode saada? Kuidas ketis oma toote müüki kasvatada? Toote asukoht ja väljapanek.  Missuguseid materjale on vaja poes? Kuidas osaleda poe kampaaniates? Allahindlused ja sooduspakkumised poes.

III moodul: Neuroturundus toidusektori jaoks. Kuidas testida pakendeid ja reklaamsõnumeid neuroturunduse vahenditega. Kuidas lugeda testide tulemusi. Testime osalejate materjale.

IV moodul: Influencerite kasutamine turunduses. Kuidas valida sobiv mõjuisik? Kuidas ennast tutvustada ja koostööd alustada? Kuidas teha koostööd kõige tõhusamalt? Kuidas mõõta koostöö tulemusi? Kas valida üks või mitu influencerit? Kuidas kasvatada influencerist Sinu brändi saadik?

V moodul: Oma turunduskanalite loomine ja lojaalsusturundus. Facebook. Instagram. E-maili andmebaas. Koduleht. E-pood. Lojaalsusturunduse alused. Korduvostude loomine.

VI moodul: Osalejad koostavad vastavalt õpitule turundusplaani ja esialgse eelarve.

 

Koolituse metoodika ja hindamine

Kõik koolitused toimuvad veebikoolitustena Zoomi keskkonnas. Igale koolitusele  järgneb iseseisev töö. Koolituste vaheajal on osalejal nädal koduse töö tegemiseks vastavalt koolitusel õpitule.

Osalejad, kes iseseisva töö esitavad, saavad koolitajalt selle kohta koolituskeskkonnas kirjaliku hinnangu, kas see töö vastab nõuetele või mitte. Kui kõik iseseisvad tööd vastasid nõuetele, saavad osalejad tunnistuse. Muul juhul tõendi. Tõendi saavad nad ka siis kui osaleja ei ole iseseisvaid töid teinud.

Osalevate ettevõtete personaalne juhendamine toimub peale igat koolituspäeva ning osalejal on võimalik valida, kas ja mitu tundi ta juhendamist soovib. Juhendaja tutvub eelnevalt ettevõtte taustaga, spetsiifikaga, praeguse olukorraga, kitsaskohtadega, lahendamist vajavate probleemidega ning uurib väljapakkumiseks võimalikke lahendusviise jms. Selle alusel ta planeerib ja viib läbi juhendamise.

Kõik koolitused salvestatakse ja on olemas online koolituskeskkonnas Talent LMS järelvaatamiseks. Koolitus ja juhendamine toimub eesti keeles.

 

Koolituse maht

Koolitusprogramm sisaldab 18 akadeemilist tundi kontaktõpet, 50 akadeemilist tundi iseseisvat tööd koduste tööde koostamiseks, 6 astronoomilist tundi juhendamist. Programmi kogumaht 74,75 akadeemilist tundi.

 

Programmi koolitajad

Anu-Mall Naarits on pikaajalise rahvusvahelise kogemusega turundaja ja koolitaja, kes on aidanud käivitada Virumaa Toidu võrgustikku ja nõustanud mitmeid toidusektori ettevõtteid.

Andre Sevastjanov on Maris Gildeni turundusjuht, kellel on kogemus väikese eelarvega nutikast turundamisest ja suurepärane kogemus jaekettides turundamisest ja müügist. Maris Gildeni portefelli kuuluvad snäkid, küpsetised, maiustused Väike väänik, What the Fruit, Kass Artur jm. Andre Sevastjanov on Marketingi Instituudi koolitaja.

Meelis Tomson on marimelli blogist tuntud suunamudija, kes on koostööd teinud paljude Eesti toidusektori ettevõtete ja brändidega ning aidanud nende tooteid turundada. Tänu oma pikaajalisele kogemusele mõjuisikute turunduses on tal suurepärane kogemus, mida jagada.

Katrin Maack on pikaajalise rahvusvahelise äri kogemusega ettevõtja, kes teab, kuidas turundus tõhusalt toimima panna ning missuguste kanalite kaudu kasvatada kordusoste lojaalsusturunduses. Endise ajakirjanikuna teab ta, kuidas luua haaravat sisu ja kasutada seda turunduses.

 

Programmi moodulid

I moodul koolitaja ja juhendaja Anu-Mall Naarits

  • koolitus 24. märts 2022., 10:30 – 13:30
  • Ettevõtete personaalne juhendamine

II moodul koolitaja ja juhendaja Andre Sevastjanov

  • koolitus 31. märts 2022, 10.00-13.00 
  • Ettevõtete personaalne juhendamine

III moodul koolitaja ja juhendaja Anu-Mall Naarits

  • Koolitus 13. aprill .2022, 10:30 – 13:30
  • Ettevõtete personaalne juhendamine

IV moodul koolitaja ja juhendaja Meelis Tomson

  • koolitus 21. aprill 2022, 10:00 – 13:00
  • Ettevõtete personaalne juhendamine

V moodul koolitaja ja juhendaja Katrin Maack

  • koolitus 4. mai 2022, 10:00 – 13:00
  • Ettevõtete personaalne juhendamine

VI moodul koolitaja ja juhendaja Katrin Maack

  • Lõpuseminar 17. mai 2022, 10:00 – 13:00
  • Ettevõtete personaalne juhendamine

 

Koolituse ja juhendamise hind

Koolitusprogramm on  tasuta, kuid selle eest arvestatakse vähese tähtsusega abi (VTA) kuni 900€ ühe osaleja kohta. Juhendamine on tasuta kuni viiele osalejale ühest ettevõttest, kuid selle eest arvestatakse vähese tähtsusega abi 890€/h ettevõtte  kohta.

 

Registreerimine

Koolitusprogrammis osalemiseks on vaja registreeruda hiljemalt 22.03.2022 SIIN

 

Toetajad

Teadmussiirde pikaajaline programm toidusektori müügivõime edenduse tegevusvaldkonnas viiakse ellu “Eesti maaelu arengukava 2014–2020” meetme „Teadmussiire ja teavitus“  tegevuse liigi „Pikaajalised programmid“ raames ning seda rahastatakse Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfondist (EAFRD).