Avaldatud: 27. veebruar 2024Kategooriad: Metsandus, UudisedSildid: , ,

Triin Hallap, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja arendusnõunik
Põllumehe Teataja, veebruar 2024

Internationale Grüne Woche (IGW) on maailma suurim toidu-, põllumajandus- ja aiandusmess, mis on end traditsioonilise üritusena tõestanud juba alates 1926. aastast.

Lisaks puu- ja juurviljale, kala-, liha- ja piimatoodetele, on messil lai valik veine, õlut ja kangeid alkohoolseid jooke kombineerituna rahvusvaheliste eriroogadega, nii et ükski kulinaarne soov ei jää täitmata. Grüne Woche raames toimub ka Saksamaa Föderaalse Toidu- ja Põllumajandusministeeriumi korraldatav ülemaailmne toidu- ja põllumajandusfoorum (GFFA). Tegemist on rahvusvahelise konverentsiga, mis käsitleb globaalse põllumajanduse ja toiduainetööstuse tuleviku võtmeküsimusi ning mille raames kohtusid sel korral 61 põllumajandusministrit üle maailma.

Messil juba 29. korda

Eesti osales 19.–28. jaanuaril toimunud messil IGW oma stendiga juba 29. korda. Meie toitu ja turismivõimalusi tutvustav väljapanek oli kui peegeldus Eesti elust, kus osatakse elada koos puhta looduse ja metsaga, olles samas uuendusmeelsed ja avatud.

Mõtteliselt jagunes Eesti stend kolmeks alaks: reis Eesti toiduteel tutvustas Eesti turismivõimalusi; Eesti toodete, müügi- ja söögi-ala ning Eesti riigistendi ala, kus toimusid regionaal- ja põllumajandusministeeriumi riikidevahelised kohtumised.

Teemast lähtuvalt olid valitud ka tooted 23 Eesti ettevõtte sortimendist: Linnamäe Lihatööstus, DGM Shipping, Saaremaa Piimatööstus, Naat ja Naeris, Eesti Pagar, Tartu Mill, Liviko, Kaluri, Orkla, Salvest, Minna Marmelaad, Saidafarm, Eesti Muna, Must Küüslauk, Rõngu Mahl, Mahetark, Vinkymon, Artisan Honey, Öun Drinks, Farmi Piimatööstus, Raw Edge, Balsnack International Holding, Moe.

Avapäeval külastas Eesti stendi Saksamaa põllumajandusminister, põllumajandustootjate ja toiduliidu esindajad, Berliini linnapea ning Eesti suursaadik Saksamaal. Delegatsioonile pakuti Eesti singi- ja kiluvõileibasid ning Raw Edge probiootilisi karastusjooke. „Eesti stend eristub hästi oma puhta looduse ja metsa teemaga,“ tõdes Eesti suursaadik Saksamaal Marika Linntam. Suursaadik külastas mitmel korral Eesti ala ning kinnitas, et võib olla uhke kogu väljapaneku üle.

Eesti stend messil Grüne Woche 2024. Foto: Roomet Sõrmus
Eesti stend messil Grüne Woche 2024. Foto: Roomet Sõrmus

Hea võimalus luua kontakte

Grüne Woche mess on kahtlemata hea võimalus kontaktide loomiseks ka riiklike delegatsioonide tasandil. Eesti stendil toimusid kohtumised Ukraina, Gruusia, Moldova ja teiste Balti riikide ministritega, kus regionaal- ja põllumajandusministeeriumi ametlik delegatsioon minister Madis Kallase juhtimisel arutas koostöövõimalusi põllumajanduse valdkonnas.

Messil osalemise eest vastutas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (EPKK) toiduvaldkonna projektijuht Janne Viisma, kes nentis, et külastajate rohkust oli Eesti stendil juba esimestel päevadel tunda. “Nädalavahetusel oli messikülastajaid juba väga palju ning stendil olijatel puhkepausideks aega ei jäänud,“ seletas Viisma. Seejärel lisas Viisma: „Paljud messikülastajad teavad juba hästi Eesti tootevalikut ning tulevad otsima kindlaid toidukaupu.

Vaieldamatuks hitiks on Linnamäe Lihatööstuse ulukiliha, nii põdra- kui karulihatooted saavad otsa alati enne messi lõppu. Lisaks on läbi aastate tohutu menu olnud Põltsamaa kangel sinepil, selle maitse üllatab alati ka kõige teravamate toitude armastajaid. Ka Eesti Pagari musta leiva armastajate hulk kasvab Saksamaal jõudsalt ning võileibu kombinatsioonis DGM Shipping vürtsikiludega tullakse küsima ikka ja jälle.” Võrreldes varasemaga märgati sel aastal suurenenud huvi ka Eesti turismi vastu. “On märgata, et turism hakkab uuesti hoogu võtma ja on hea tõdeda, et Eesti kui turismi sihtkoht pakub sakslastele väga suurt huvi,” tõdes Eesti stendil töötanud turismivaldkonna esindaja Volker Röwer.

Aastal 2025 on Eesti stend Grüne Wochel juba 30. korda ning ettevalmistused selleks on alanud. Plaanis on laiendada kaasavõetavat sortimenti ja olla kohal veidi pidulikumas kuues. Eesti osalemine messil annab võimaluse meie toodete eeliste rõhutamiseks rahvusvahelistel turgudel viies rohkemate tarbijateni sõnumit, et Eesti toit on kvaliteetne, naturaalne ja pärit puhtast looduskeskkonnast.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda osaleb messil turuarendustoetuse abil. Eesti ametliku stendi korraldamist toetab Eesti Regionaal- ja Põllumajandusministeerium. Lisainfot messi kohta leiab veebilehelt www.gruenewoche.de.

Artikkel ilmus MAK 2014-2020 „Teadmussiirde pikaajaline programm põllumajanduse, toidu ja maamajanduse tegevusvaldkonnas“ raames. Rahastamisallikas: Euroopa Maaelu Põllumajandusfond (EAFRD). 

Viimased uudised

Arhiiv

Pikk.ee uudiskirjaga liitumine.

Isikuandmeid töötleme vastavalt Isikuandmete töötlemise põhimõtetele

Täpsem liitumisvorm on leitav https://www.pikk.ee/liitu-uudiskirjaga/