Programmi eesmärgiks on põllumajandustootjate ja töötlejate ekspordialaste kompetentside tõstmine ning koostöövõimaluste tutvustamine.
Hanke tulemusena tunnistati edukaks Turundusproff OÜ (Marketingi Instituut). Raamleping sõlmiti 17. märts 2021. Lepingu kestvus 36 kuud.
Projektijuht on Anu-Mall Naarits: anu@turundusproff.ee
Programmi koordinaator on Gloria Saarna: gloria.saarna@mi.ee
Programmi katusbränd: Ekspordivägi
Programmi slogan: #kooskaugemale
Programmi teemavaldkonnad
- rahvusvahelise müügi edendamiseks ekspordialase koostöö erinevate vormide tutvustamine (sh. katuskaubamärgi kasutamine);
- rahvusvahelise ettevõtlus-, turundus- ja juhtimisalase ning ekspordikoostöö kompetentsi vahendamine Eesti põllumajandustoodete tootjatele ja töötlejatele;
- mahetoodete ekspordile keskenduva teabe levitamine;
- sihtturu kohta teabe levitamine, et anda ülevaade nii tarbimistrendidest ja turustuskanalitest, kui ka sihtturu toimimisloogikast;
- info jagamine erinevate infoallikate kohta, millest on võimalik saada olulist teavet välisturgude kohta;
- ettevõtetele info ja kompetentsi levitamine äri- ning ekspordiplaani koostamise kohta, sh riskid ja võimalused riskide maandamiseks;
- teabe levitamine peamiste sertifitseerimissüsteemide kohta (sh. erastandardid).
2023. aastal korraldatakse:
Konverents:
- Konverents ruumis koos videoülekandega: “Jätkusuutlikkus ja innovatsioon”
Infopäevad veebikeskkonnas:
- Kuidas ennast rahvusvahelise messi külastuseks ette valmistada?
- Eksportimine kolmandatesse riikidesse
- Teaduskoostöö võimalused
- Pakendiinnovatsioon
- Ärimudelite innovatsioon toidusektoris
- EL põllumajandustoodete teavitamis- ja müügiedendusmeedet, sh teiste riikide edulood
Täienduskoolituse programmid veebikeskkonnas:
- Tõhus müük (3 koolituspäeva)
- Rahvusvaheline müük ja läbirääkimised (6 koolituspäeva)
- Ekspordi ABC (6 koolituspäeva)
Ettevõtete juhendamine:
- Kodumaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 10 astronoomilist tundi
- Ettevõtteid juhendatakse teemadel: Ekspordivalmiduse analüüs. Konkurentsieeliste leidmine. Toote kohandamine välisturule sobivaks. Logistikalahenduste leidmine eksporditurule. Ekspordi riskide kaardistamine ja maandamine. Ekspordimüügiplaani koostamine.
- Välismaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 10 astronoomilist tundi
- Ettevõtteid juhendatakse teemadel: Ekspordituru valik ja turgude kaardistamine. Konkurentide ja klientide analüüs. Ekspordikontseptsiooni loomine. Ekspordistrateegia loomine. Digitaalne eksport (sh Amazonis. digitaalsetel turuplatsidel, vertikaalides). Hinnakujundus ekspordis ja sobiva turule sisenemise mudeli valimine. Ekspordi planeerimine. Pikaajaliste kliendisuhete loomine.Kontaktide loomine. Hübriid ja digitaalsetel messidel osalemise ettevalmistus ja osalemine.
- Ettevõtete juhendamine on mõeldud kõikidele soovijatele. Juhendamise soovi korral palume ühendust võtta programmi koordinaatoriga.
Õppereisid:
- Eestis: Innovatsioonireis Ida-Eestisse (2 päeva)
- Eestis: Innovatsioonireis Põhja-Eestisse (2 päeva)
- Välismaale: Õppereis Rootsi (3 päeva)
- Välismaale: Õppereis Lätti (3 päeva)
2022. aastal korraldati:
Koostöökonverents: Inspireeriv koostöö toidusektoris, ruumis koos videoülekandega, rohkem infot SIIN
Infopäevad veebikeskkonnas
- Koostöö turunduses, rohkem infot: SIIN
- Sertifitseerimine, rohkem infot: SIIN
- Finantseerimine, rohkem infot: SIIN
- Koostöö logistikas, rohkem infot: SIIN
- Koostöö ekspordis, rohkem infot: SIIN
- Koostöö müügis, rohkem infot: SIIN
Täienduskoolituse programmid veebikeskkonnas
- Digi,- ja hübriidmessidel osalemine (3 koolituspäeva) rohkem infot: SIIN
- Tõhus turundus (6 koolituspäeva) rohkem infot: SIIN
- Ekspordi ABC (6 koolituspäeva) rohkem infot: SIIN
- Tõhus müük (3 koolituspäeva 2022.a ja 3 koolituspäeva 2023.a) rohkem infot: SIIN
Ettevõtete juhendamine
- Kodumaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 60 tundi
- Kodumaised eksperdid juhendavad ettevõtteid klassiruumis 30 tundi
- Välismaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 60 tundi
Taskuhäälingud teemadel:
- Kuidas luua ühist brändi? on leitav SIIN
- Kuidas teha koostööd turunduses? on leitav SIIN
- Kuidas teha koostööd müügis? on leitav SIIN
- Kuidas teha koostööd logistikas? on leitav SIIN
- Kuidas olla edukas Amazonis? on leitav SIIN
- Kuidas müüa digitaalsetes kanalites? on leitav SIIN
- Toidu trendid on leitav SIIN
- Kuidas müüa HoReCa sektoris? on leitav SIIN
- Kuidas müüa toidukingi turul? on leitav SIIN
- Innovatiivsed toidu sektorid on leitav SIIN
- Koostöö teadusasutustega on leitav SIIN
Õppereisid:
2021. aastal korraldati
- Avakonverents Ekspordivägi 16. juunil
- Infopäev Kuidas alustada digitaalset müüki? on leitav SIIN
- Infopäev Kuidas müüa Amazonis? on leitav SIIN
- Infopäev Kuidas müüa virtuaalsetel turuplatsidel ja vertikaalides? on leitav SIIN
- Infopäev Kuidas müüa digitaalselt B2B sektoris? on leitav SIIN
- Arenguprogramm Ekspordi ABC programmi (6 koolituspäeva), millele lisanduvad juhendamised
- Arenguprogramm: Digi,- ja hübriidmessidel osalemine (3 koolituspäeva aastal 2021 ja 3 päeva aastal 2022), rohkem infot SIIN
- Taskuhäälingud teemadel:
- Kogemuslugu: kuidas siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Hiina turule?
- Kogemuslugu: siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Araabia turule?
- Kogemuslugu: kuidas siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Saksa turule?
- Kogemuslugu: kuidas siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Soome turule?
- Kogemuslugu: kuidas arendada ekspordiks sobivat toidu toodet?
- Kogemuslugu: kuidas arendada ekspordiks sobivat põllumajandustoodet?
- Kogemuslugu: millepoolest erineb digitaalne eksport tavalisest ekpordist?
- Kodumaised eksperdid juhendasid ettevõtteid veebi teel teemadel:
-
- Ekspordivalmiduse analüüs.
- Konkurentsieeliste leidmine.
- Toote kohandamine välisturule sobivaks.
- Logistikalahenduste leidmine eksporditurule.
- Ekspordi riskide kaardistamine ja maandamine.
- Ekspordimüügiplaani koostamine.
- Rahvusvahelised eksperdid juhendasid ettevõtteid veebi teel teemadel:
-
- Ekspordituru valik ja turgude kaardistamine.
- Konkurentide ja klientide analüüs.
- Ekspordikontseptsiooni loomine.
- Ekspordistrateegia loomine.
- Digitaalne eksport (sh Amazonis. digitaalsetel turuplatsidel, vertikaalides).
- Hinnakujundus ekspordis ja sobiva turule sisenemise mudeli valimine.
- Ekspordi planeerimine.
- Pikaajaliste kliendisuhete loomine.
- Kontaktide loomine.